Är du natur- och miljöintresserad? Kom med oss i Leksands Naturskyddsförening

Vi söker en ny styrelseledamot som kan vara med och utveckla Leksands Naturskyddsförenings arbete på ett lokalt plan.

Vi söker dig som har förslag på vad föreningen bör göra och som vill vara med och planera/arrangera aktiviteter  – eller påverka kommunen så den blir bättre på natur- och miljövård.

Du ska vara eller vilja bli medlem i Naturskyddsföreningen. Du behöver inte vara miljöexpert, det viktiga är att du är engagerad i naturen och vill vara med och påverka.

Uppdraget är ideellt och utan arvodering. Det är därför viktigt att du upplever arbetet som meningsfullt och självutvecklande.

Kan du eller har du förståelse för en ideell förenings rutiner som ekonomihantering och protokollföring är det extra välkommet.

Som ledamot erbjuds du en värdefull möjlighet att delta på Naturskyddsföreningens ledarskapsträffar och utbildningar där du kommer i kontakt med förtroendevalda från våra andra lokalföreningar och andra aktiva.

Tycker du att det låter intressant och vill veta mer?

Kanske känner du någon som skulle passa för uppdraget?

Då är du välkommen att höra av dig till Erika Sjöberg på 073 684 64 97 eller till Leksand@naturskyddsforeningen.se

Vi vill ha din intresseanmälan så snart som möjligt. Styrelsens ledamöter väljs av medlemmarna på årsstämman den 31 Mars

Om Leksands Naturskyddsförening:

Leksands Naturskyddsförening är en ideéll miljöorganisation och en lokalförening inom Naturskyddsföreningen. Intresseområde är frågor kring natur och miljö. Leksands Naturskyddsförening har 329 medlemmar bosatta i Leksands kommun.

Föreningen strävar efter att väcka engagemang, sprida kunskap och öka medvetenheten om vår miljö och om naturens värden.
Aktiviteter anordnas inom områdena natur och miljö. Exempel på aktiviteter kan vara barnaktiviteter, utflykter, studiebesök, föreläsningar, filmkväll m.m

Studiefrämjandet är samarbetspartner vid våra arrangemang.

I medlemskapet ingår tidskriften:

• Sveriges Natur, 5 nummer/år utgiven av Naturskyddsföreningen

Naturskyddsföreningen samarbetar med Studiefrämjandet.