Kom med på nystart av Naturskyddsföreningen i Leksand!

– Vi vill satsa på att vara ute mycket, förklarar Annika Varghans, initiativtagare till nystarten. Koppla bort från stress och brus. Upptäcka lugnet och livslusten i naturen, kroppsrörelse, nya vänner och spännande platser i vår närhet. Vi planerar att besöka ett naturreservat varje månad och börjar med de 12 kommunala. Både medlemmar och icke-medlemmar är varmt och hjärtligt välkomna!

Målsättningen är att hålla formalia på en miniminivå och ha alla möten ute. Den nya inriktningen inleddes med ett ute-årsmöte på Gården vid Studiefrämjandet med grillning av pinnbröd och krabbelurer.

Till styrelse valdes Annika Varghans, Gittan Lokgård, Kerstin Englund Frånberg, Stina Grönberg, Josefine Söderlund och Eva Grotander samt suppleanter Per Isaksson och Fredrika Karlman.

– Vi vill att det ska vara lättsamt, kravlöst och lustfyllt. Alla som vill följa med är hjärtligt välkomna, avslutar Annika.

Vi sköter styrelsemötena ”på vägen”. Är vi många blir inget tungt. Du får väldigt gärna engagera dig i styrelsen och påverka riktningen eller så kan du bara hänga med ut på nya stigar, där engagemang för nya frågor kanske föds.

Intresserad av vara med ut? Maila Annika, annika.varghans@leksand.se, tfn: 070-224 82 68.

Naturskyddsföreningen i Leksand har i dagsläget ca 350 medlemmar.

1 thoughts on “Kom med på nystart av Naturskyddsföreningen i Leksand!