Medlemsträff med kajakpaddling

Vad är det bästa jag som enskild kan göra för klimatet/naturen/miljön?

Känns det bekant? Nog har de flesta av oss ställt oss just den frågan en eller många gånger? Här nedan får du svaret och en inbjudan till medlemsträff – för det hänger ihop!

Det enkla svaret

”Vad är det bästa jag som enskild kan göra?” – det är en av de vanligaste frågorna Martin Hedberg, meteorolog, brukar få under sina föreläsningar om klimatet. En ledtråd till svaret återfinns i boken Klimatpsykologi – hur vi skapar hållbar förändring där vi på sidan 76 kan läsa: ”Historiskt har det mest effektiva sättet för att minska orättvisor och skapa social förändring varit kollektivt agerande. Att många går samman och agerar leder snabbare till förändring än om man gör det en och en.”

Svaret är helt enkelt: SLUTA VARA ENSKILD!!!

Vi ses vid älven söndag 3/9 10:00 – 13:00

Att agera tillsamKajaker och människor intill älven.mans är inte bara det effektivaste sättet att skapa stora förändringar på kort tid – det är också ett av de bästa sätten för att hantera klimatångest och andra tärande känslor som lätt drabbar den som bryr sig om natur och miljö. Därför vill vi i styrelsen välkomna dig till en medlemsträff där vi får tillfälle att prata om hur vi Leksingar kan sluta vara enskilda och agera tillsammans för en hållbar nutid och framtid.

Vi dukar upp med fika och för den som vill finns möjlighet att prova på att paddla kajak.

Läs mer och anmäl dig här: Medlemsträff med kajakpaddling – Naturskyddsföreningen (naturskyddsforeningen.se)

Kommande aktiviteter

17 september: Svampexkursion – läs mer

21 oktober: Studiebesök hyggesfritt och ekoturism – Dalagård, Avesta – läs mer

Varmt välkomna önskar vi i styrelsen!