Fem saker vi vill att du ska veta

Vi i styrelsen för Naturskyddsföreningen i Leksand vill dela med oss av fem saker som vi tycker är viktiga att du som medlem vet om:

Personer som står i snön bredvid en frusen sjö.

Foto: Annika Varghans

1. Vi är så otroligt tacksamma att just du är medlem i Naturskyddsföreningen – att stå upp för naturen är viktigare än någonsin! Tack!
  2. Tillsammans kan vi ställa om och göra skillnad! Vi är många, och vi blir allt fler, som förstår att vi måste agera på riktigt för att bromsa klimatkrisen och massutrotningen av arter. Historien har visat att man inte ska underskatta hur mycket en liten grupp engagerade individer kan åstadkomma. Att agera tillsammans är dessutom ett bra sätt att hantera jobbiga och tärande känslor som många av oss bär på.
  3. Måndag 11 mars 18.00 är det dags för årsmöte. Vi ses i Övermo Bystuga. Efter årsmötesförhandlingarna bjuder vi på fika. Mer information om årsmötet
  4. Efter årsmötet blir det föreläsning – ”Gråärt, rova & kålrot – våra gamla grödor i en ny tid” med Agneta Magnusson.  Den börjar 19.00 och håller på en timme inklusive tid för frågor. Agneta berättar om enkel odling, mat och fröodling. Hon tar även med av sina fröer och böcker. Mer information om föreläsningen.
  5. Du är varmt välkommen att engagera dig! Vi som sitter i styrelsen är alla privatpersoner som lägger ner den tid vi har möjlighet till utifrån våra respektive livssituationer – det vi har gemensamt är vårt intresse och engagemang för natur, miljö och klimatet och att vi bor i Leksand. Vi blir gärna fler – vill du vara med i styrelsen får du gärna höra av dig. Skicka ett mejl till leksand@naturskyddsforeningen.se

Vi ses väl på årsmötet!?

Fick du inte det här mejlet?

Det här mejlet skickades till alla medlemmar i Naturskyddsföreningen i Leksand onsdagen 28 februari. Om du inte fick det beror det på att du antingen inte har en giltig e-postadress registrerad i medlemsregistret eller att du har spärrat din e-post för meddelanden från oss.

Om du vill uppdatera dina kontaktuppgifter kontaktar du Naturskyddsföreningens medlemsservice via medlem@naturskyddsforeningen.se . Skicka gärna med ditt personnummer eller medlemsnummer för att underlätta arbetet.